fredag den 3. januar 2014

Jeff Ascough

Med verdens bedste bryllupsfotograf


I 2010 surfede jeg lidt rundt på nettet og kom tilfældigt ind på en hjemmeside som tilhørte den engelske bryllupsfotograf Jeff Ascough. Jeg har altid forbundet bryllupsfotografering med den sidste udvej for en fotograf, men Jeff Ascough ændrede min opfattelse totalt.



Jeg satte mig et “beskedent” men klart mål. Jeg ville være den bedste bryllupsfotograf i Danmark (jeg fungerer ikke uden at sætte mig høje mål).
Når jeg ser tilbage nu kan jeg godt forstå at folk trak lidt på smilebåndet og tænkte “ja ja godt med dig skod foto” (det gør de fleste sådan set stadig), men jeg har stadig det samme mål og jeg vil gøre alt for at nå derhen inden for de næste 4 til 5 år.

Han er kåret som en af verdens 10 bedste bryllupsfotografer. Og ikke uden grund. Han tager de flotteste mest betagende bryllupsbilleder jeg nogensinde har set. Jeg var så begejstret for hans billeder, at jeg besluttede at bryllupsfotografering skulle være min levevej.

Det er også grunden til at jeg har valgt at deltage i en workshop med verdens bedste bryllupsfotograf

Jeff Ascough i marts 2012. For et år siden havde jeg aldrig troet at det skulle blive muligt, men min kone har støttet mig hele vejen og var ikke i tvivl om at jeg skulle deltage.
Jeg glæder mig som et lille barn og jeg er sikker på at jeg kommer hjem med en masse ny viden og som en meget bedre fotograf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar